Monday, March 28, 2011

SURAT BERHENTI LATIHAN INDUSTRI UNTUK KAMI?

Post ni bukan untuk format berhenti latihan industri tapi hanyalah cerita yang admin nak cerita untuk kenangan anak cucu nanti. 👪

Pade Jumaat yg hening.aku,KYRA,DAUS buka working lab cm bese.sblom tuh lpak mamak sblah.then agak2 9.30am bru naik.aku pon start bukak lappy kt working lab n KYRA plak 'dipakse' jage library.then nga on9,on9,on9 tbe2 KYRA bg IM kt aku.ckp mr ALBERT soh tron coz pengetua Cosmopoint na jmpe.ade meeting katenye.aku pon mule resah coz tkot ade bnde xkne.then KYRA dari library pon tron.na g admin same2 la.aku pon tggl an lappy aku jap.g tron.agak blur jgak coz aku nga demam mase tuh.then kat bwh jmpe la mr ALBERT.dye call Pn YATI aka pengetua Cosmopoint.kate nye beliau ade urusan di luar.lantas mr ALBERT amek surat dri meja pengetua n bwak kitorang kat mamak.kat situ jmpe la en MUAZZIN, en NASIR, en ZAID, n ade la jgak student cosmo kat situ.

Setelah dibincang,kami pon diberi surat utusan dari POLITEKNIK SULTAN IDRIS SHAH yang bertulis 

Diberhentikan serta merta atas sebab pihak politeknik mendapat laporan dan aduan dari firma tersebut.

Perasaan aku mase baca surat uh,blur,bengang rase nak meghoyan sbb APE SALAH KITORG! Smpai kne repeat cm tuh. Adoi, tension gila sampai rasa na koyak je surat tu, rase na bkar 'firma tersebut' pon ade.ahaks!.hmm aku pon senyap seribu bahasa. Blur, buntu semua ada. Kyra pulak menangis. 

Then lecturer suruh tulis name n ic untuk surat rayuan la. Paling aku bengang, rupanya belakang surat tuh plak nota yang bertulis 

ANDA SEMUA DALAM RANCANGAN BANG BANG BOOM

Bengang x bangang jgak la.Redha je la karenah lecturer yg haisshhh malas la na ckp.KYRA tros meghoyan.keluar sumpah seranah semua. Tapi yang paling kelakar ayat ni 'bazir air mate aku'. Hahaha. Itulah pengalaman selama latihan industri (diploma) yang boleh aku coretkan sebagai kenangan dalam hidup. 

-28March2011-

No comments:

Post a Comment